Een opmerkelijke kalender vol illustraties

Remarkable Europe is een expert in brand strategy, merkcreatie en merkenbescherming. Zij contacteerden ons met de vraag om een spraakmakende, stijlvolle kalender te ontwerpen. Flint stond in voor de 64 gevatte illustraties die de merkweetjes visueel versterken maar ook voor het grafisch ontwerp en de volledige grafische opmaak van het boek.

Remarkable had 52 bijzondere 'merkenweetjes' over branding, intellectual property en marketing verzameld. Daarnaast waren er ook nog 12 quotes, 1 voor elke maand, die in de kalender een plek mochten krijgen.In tandem bedachten we de concepten voor de illustraties. Wij stonden in voor de creatie van de 64 illustraties, maar verzorgden ook het grafisch ontwerp en de volledige opmaak van de kalender.De klassieke Wire-O werd vermeden. We kozen voor een stijlvol boekje dat op bureau kan blijven staan! Het geheel werd prachtig gedrukt in offset.

Elke dubbele pagina werd ook als een digitale visual opgeleverd. Remarkable heeft daarmee wekelijks originele content om zelf mee uit te pakken! Elke weekpagina werd voorzien van een QR-code naar de pagina van de Remarkable site waarop wekelijks het nieuw merkenweetje gedeeld wordt. Zo kan de content van de analoge kalender ook voor online verkeer zorgen.

4 Wist-je-dat concepten uit de kalender: De concurrentiestrijd tussen Bic & de oorspronkelijke Biro.  De slecht gekozen naam Opel Nova kan vertaald worden als de Opel 'Gaat Niet'. Een portret van de grootvader van modern grafisch ontwerp, Paul Rand. De eerste Mercedes werd verkocht aan een sjeik.

'Wouter was meteen mee met het idee voor het boekje en de kalender. Vanaf onze eerste samenwerking zaten we op dezelfde bladzijde en konden we vlot de stijl en visualisering van onze concepten en weetjes verder bepalen. Een fijne samenwerking voor een grote opdracht!'

Louis-Philip Cattoir, Brand Strategist