Brand Assets voor een tech Start-up

Yunite is een aanbieder van netwerk-, veiligheid- en televisieoplossingen. Tijdens de rebranding deed branding agency Hunt beroep op Flint om het merk verder te 'verbeelden'. Flint ontwikkelde een schaalbare bib aan brand assets voor Yunite. De bib met elementen wordt nu gebruikt in alle communicatie van de firma: op de website, bestelwagen, in explainer video's,...

De uitdaging

De IT-sector laat zich moeilijk vastleggen in begrijpelijke beelden. Meestal wordt er voor branding in die sector gekozen voor stockbeelden: algemene en onpersoonlijke foto’s. Een firma in die sector duidelijk en herkenbaar verbeelden… is een uitdaging. Daarom ontwikkelde Flint een schaalbare bib aan brand assets voor Yunite.

Onze aanpak

We ontwierpen een reeks aan verschillende brand assets- van kleine pictogrammen tot grotere illustraties. We gaven de illustraties een ‘menselijke’ touch door een eenvoudig personage te introduceren. De branding van elke entiteit (televisie, beveiliging, netwerk- heeft zijn eigen kleurenschema gekregen. We trokken dit ook door in de illustraties. Het resultaat is een kit met duidelijke brand assets die spreken met eenzelfde tone-of-voice en volledig afgestemd op de Yunite huisstijl!

In een 2e fase breidden we het aantal assets nog uit, o.a. ook voor de creatie van een explainer video.

Flint hielp ons met het ontwikkelen van een unieke visuele taal voor onze klant Yunite. Een nauwe samenwerking - van briefing tot eindconcept - zorgde voor een speels illustratiesysteem dat nu gebruikt wordt in alle communicatie van het merk.

Sébastien Gernay - Brand Strategist bij Hunt


Client: Yunite
AD: Hunt